IT w nieruchomościach – oczekujmy więcej
Codzienna praca pośredników nieruchomości w coraz większym stopniu wspierana jest przez specjalistyczne programy do obsługi biur nieruchomości. Najczęściej jednak za ich pomocą koordynuje się podstawowe zadania – prowadzenie kalendarza czy obieg poczty. Tymczasem dzięki nowoczesnym oprogramowaniom agencje nieruchomości mogą nie tylko usprawnić prowadzenie biura, ale przede wszystkim zwiększać efektywność zarządzania ofertami i relacjami z klientami, a także rozwijać współpracę z agencjami nieruchomości z całego kraju.
Oprogramowanie dla biura nieruchomości ? Tak, ale …
Informatyzacja branży nieruchomości to zjawisko coraz bardziej widoczne. Wciąż jednak nie wszystkie agencje wykorzystują potencjał nowych technologii w 100 procentach, bardzo często ograniczając ich zastosowanie do podstawowych czynności. Przyczyną takiej sytuacji jest przede wszystkim niska świadomości korzyści wynikających zastosowania aplikacji czy programów do obsługi biura nieruchomości oraz możliwości jakie ze sobą niosą. Nie bez znaczenia jest także przywiązanie do dotychczasowego sposobu pracy oraz opór przed zmianami i koniecznością przyswojenia nowych umiejętności czy metod działania. Wpływ na stopień wykorzystania programów do obsługi biur nieruchomości ma także dość ograniczona oferta systemów wspierających pracę pośredników oraz trudność w dostępie do aplikacji, których funkcjonalności obejmują wszystkie aspekty pracy pośredników.
Nowoczesna aplikacja do zarządzania agencją nieruchomości to podstawa
Pozytywne efekty związane z informatyzacją branży zależne są przede wszystkim od zmiany w podejściu do systemów informatycznych dedykowanych branży nieruchomości wśród pośredników czy właścicieli agencji. Ważną kwestią jest także dostarczenie programów, których wdrożenie będzie proste, obsługa intuicyjna, a funkcjonalności obejmą wszystkie aspekty pracy podmiotów z branży nieruchomości – od tych podstawowych po bardziej zaawansowane. Nowoczesne oprogramowania dla biur nieruchomości powinny przyczyniać się także do zwiększenia zakresu usług, jakie pośrednicy mogą zaoferować swoim klientom oraz do intensyfikacji współpracy pomiędzy podmiotami funkcjonującymi na rynku. Programy wspierające pracę pośredników nieruchomości powinny ułatwiać ustalanie rzeczywistych parametrów domu czy mieszkania oraz przyczyniać się do eliminowania m.in. problemu niedostosowania ceny oferty do sytuacji panującej na rynku czy danego typu nieruchomości.
IT w nieruchomościach równa się korzyść
Korzyści wynikające z zastosowania nowoczesnego programu do obsługi biura nieruchomości powinny być widoczne dla każdej agencji czy pośrednika, który zdecyduje na wdrożenie tego rodzaju aplikacji. W pierwszej kolejności powinny oznaczać oszczędność czasu wynikającą z automatyzacji pracy oraz wspierać agencje w usystematyzowaniu oraz analizowaniu zgromadzonych danych. Firma, która zdecyduje się na wdrożenie oprogramowania czy – co coraz powszechniejsze – pracę z aplikacją działającą w oparciu o technologię cloud computingu ma prawo oczekiwać, że wybrany przez nią produkt przełoży się na zakres ich usług, usprawni zarządzenie bazą ofert i przede wszystkim poprawi jakość relacji z klientami. Czy tak będzie? Wszystko zależy od tego czy rozwiązanie, które zostanie wybrane będzie w stanie sprostać oczekiwaniom podmiotów funkcjonujących w branży nieruchomości czy usprawnianie pracy agencji będzie ograniczać się wyłącznie do nazwy programu.
Chcesz wiedzieć jakie korzyści może nieść ze sobą informatyzacja pracy agencji nieruchomości? Przeczytaj także: Weryfikacja ogłoszeń, współpraca z podmiotami z całego kraju, wymiana ofert sprzedaży – co jeszcze będzie prostsze dzięki CRONICE?