Jak pozyskać nowych klientów? Współpracując z inną agencją !
Z biurem nieruchomości ma być szybciej, sprawniej i korzystniej
Każdy, kto ma zamiar przeprowadzić transakcję na rynku nieruchomości musi odpowiedzieć sobie na pytanie – samodzielnie czy przy współpracy z agencją nieruchomości? Aby zdecydować się na drugą opcję, potencjalny klient musi być przekonany, że z agencją nieruchomości sprzeda szybciej, lub kupi taniej i dokładnie to, czego potrzebuje. W interesie agencji leżeć powinno sprostanie oczekiwaniom klientów oraz zapewnienie im obsługi na poziomie, który przekona ich do podpisania umowy. Jak się okazuje, jest to zadanie, które wielu biurom nieruchomości wciąż przysparza wielu problemów. Dlaczego? sprostanie oczekiwaniom klientów, m.in. poprzez dbanie o rozwój bazy ofert i nabywców oraz dążenie do rozszerzania geograficznego zasięgu działania.
Ograniczona wiedza na temat ofert i oferujących
Jednym z głównych problemów utrudniających pozyskanie klienta – najlepiej na wyłączność – jest ograniczona oferta agencji – niewystarczający dostęp do informacji na temat dostępnych nieruchomości i potencjalnych nabywców. Większość agencji może zaoferować klientom zainteresowanym nabyciem domu czy mieszkania wyłącznie nieruchomości znajdujące się w ich bazie – te do których dotrą samodzielnie, weryfikując portale i serwisy z ogłoszeniami lub te, których sprzedaż powierzy im właściciel. Jeszcze trudniejsza sytuacja jest w przypadku osób, które nieruchomość chcą sprzedać – znalezienie kupca na ich ofertę możliwe jest dopiero w sytuacji, kiedy osoba zainteresowana nabyciem domu czy mieszkania sama zgłosi się do agencji lub zamieści taką informacje w prasie czy Internecie, a pośrednikowi uda się do niego dotrzeć i namówić na podjęcie współpracy. Co więcej, w większości przypadków wiedza na temat dostępnych ofert i potencjalnych nabywców ogranicza się do najbliższego otoczenia – lokalnego rynku, pobliskich miejscowości. Zdobycie informacji na temat tego, co oferują lub chcą kupić osoby z innych regionów kraju jest niezwykle czasochłonne i kapitałochłonne. Z tego względu wiele agencji nie podejmuje się rozszerzenia bazy ofert – nawet jeżeli dzięki temu mogłyby znaleźć oferty pasujące do zapytań swoich klientów lub nabywców dla ofert znajdujących się w ich bazie. Jakie są tego skutki? Przede wszystkim ograniczone możliwości sprostania oczekiwaniom klientów, którzy zainteresowani są nabyciem czy sprzedażą nieruchomości poza miejscem zamieszkania lub zależy im na krótkim czasie transakcji.
Współpraca pomiędzy agencjami nieruchomości rozwiązaniem problemu
W jaki sposób agencje i biura nieruchomości mogą zwiększyć dostęp do informacji na temat dostępnych ofert i dowiedzieć się o osobach, które chcą kupić dom, mieszkanie czy działkę? Nawiązując współpracę z innymi agencjami – pozwalając im na poznanie własnej oferty i zyskując wiedzę na temat ich zasobów – oczywiście jasno ustalonych zasadach i z poszanowaniem praw obu stron. Co taka wymiana informacji daje agencjom i biurom nieruchomości? Przede wszystkim zwiększa zasięg ich możliwości, pozwala oferować własnym klientom nieruchomości zlokalizowane w innych regionach kraju czy nawet poza jego granicami, a tym którzy chcą sprzedać nieruchomość, znaleźć kupca spoza własnego miasta, gminy czy powiatu. Dzięki wymianie danych, pośrednicy nieruchomości będą mogli nie tylko wyjść ze swoją ofertą poza najbliższe otoczenie, ale co równie istotne – ograniczą czas i środki potrzebne do przeprowadzenia tego rodzaju przedsięwzięcia w stosunku do dotychczasowego sposobu pracy.
Oprogramowanie dla biur nieruchomości: jeden moduł – oferty z całego kraju
Rozszerzenie zasięgu działania, oferowanie nieruchomości spoza najbliższego otoczenia oraz dostęp do kupujących z całego kraju to korzyści jakie daje agencjom i pośrednikom CRONIKA czyli Centralny Rejestr Ofert Nieruchomości, a konkretnie jego moduły – System Wymiany Poszukiwań oraz System Wymiany Ofert.
System Wymiany Poszukiwań stanowi bazę poszukiwań nieruchomości z całego kraju – usystematyzowany oraz uporządkowany zbiór dostępnych na rynku zapytań. Jego uzupełnieniem jest System Wymiany Ofert umożliwiający dzielenie się informacjami na temat nieruchomości wystawionych na rynek pomiędzy wszystkimi agencjami korzystającymi z programu. Funkcjonalności zawarte w obu modułach pozwolą agencjom nieruchomości przeprowadzać więcej transakcji o ponadlokalnym zasięgu w krótszym czasie i przy niższych kosztach. CRONIKA to aplikacja, która oferuje dokładnie to, czego potrzebuje agencja nieruchomości, aby działać jeszcze skuteczniej.
Chcesz wiedzieć więcej na temat zwiększenia efektywności pracy Twojej agencji? Przeczytaj: IT – jak może zmienić branżę nieruchomości